Lidovky.cz: Váš plán neměl u profesních organizací pozitivní ohlas, a to ani u učitelského spolku, který jinak vystupuje proti známkování. Překvapilo vás to?
Vlastně ano, u Učitelské platformy mě to velmi překvapilo. Nemyslím si, že se to týká podstaty té věci, šlo spíš o nějaké dohady a informační šumy. Do médií se nějak dostala informace, že chceme zavést slovní hodnocení místo známek, což není pravda, ale pak to už žilo vlastním životem.
Konec jedniček pro prvňáčky. Známkování má nahradit kriteriální hodnocení, jak to změní školství? |
Lidovky.cz: Ministerstvo si něco myslí, ale neví se co, začnou se šířit různé interpretace a zapáleně se diskutuje o něčem, co se nakonec ani nestane. Nebylo by lepší popsat, o co usilujete, jasněji a včas?
Loni na konci listopadu jsme měli kulatý stůl k dlouhodobému záměru v oblasti základního vzdělávání pro rok 2023 až 2027. V něm se konkretizuje Strategie 2030+, což je plán dalšího rozvoje vzdělávání v České republice. Zrušení známek je součástí tohoto záměru. Na kulatém stole jsme vysvětlili, jak to myslíme. Připomínek bylo hodně, ale podstatu nikdo nerozporoval.