"Expanzi plánujeme, jednáme o několika dalších lokalitách v Praze, další obchody otevřeme v průběhu několika měsíců. Počet prodejen není omezen, reálné je otevřít 20 prodejen během dvou let. Franšízy neplánujeme," uvedl Mrozek, bývalý předseda představenstva české pobočky řetězce Marks & Spencer.
Delmart nabízí pětinu sortimentu pod vlastní privátní značkou. Na silně konkurenčním českém maloobchodním trhu se chce zaměřit na prodej kvalitních potravin. Nabídne mimo jiné pečivo z vlastní pekárny a od malých specializovaných pekařů, či maso a uzeniny podle vlastních receptur a bez přídatných látek.
Orientace na tuzemské potraviny
Součástí první prodejny je bistro a kavárna. "Tuzemští dodavatelé představují přibližně 80 procent celkového počtu dodávek," uvedl Mrozek. Počet obchodníků, kteří se začínají specializovat na tuzemské regionální potraviny, v poslední době rychle roste.
Například řetězec Billa chce do příštího roku zvýšit podíl českých potravin ve svých obchodech z 68 na 75 procent. Podíl tuzemských potravin se v českých obchodních řetězcích nyní pohybuje od 40 do 75 procent. Regionální potraviny nabízejí v ČR také sítě farmářských obchodů Sklizeno či Náš Grunt a desítky farmářských trhů.